Tryg Lægehotline - Enkel og nem vej til hurtig lægebehandling
Når du er syg, kan du med et par enkelte klik få online adgang til lægen, lige der hvor du er. Du kan bruge Tryg Lægehotline via din mobil, tablet eller computer.
Få ro i maven og hurtig afklaring
Tryg Lægehotline fungerer som et supplement til din praktiserende læge og kan tilbyde råd og vejledning uden for almindelige åbningstider. Du får ro i maven og hurtig afklaring – også selvom det sker om aftenen eller i weekenden.
Hvad kan lægen på Tryg Lægehotline hjælpe dig med?
- Vejlede og give dig lægefaglige råd her og nu.
- Udskrive recept, hvis det er nødvendigt. Det er dog ikke muligt, når du er på rejse.
- Fortælle dig, hvilken form for håndkøbsmedicin, der kan være egnet.
- Vurdere, om du bør søge læge her og nu eller om du kan vente.
Husk straks at søge læge eller ringe 112 hvis du har akut behov for lægehjælp.
Hvad kan lægen ikke hjælpe dig med?
- Spørgsmål om igangværende behandling, samt støtte ved sygdom – dette koordineres bedst af din egen læge.
- Almindelig receptfornyelse – foregår ligeledes hos din egen læge.
- Når du har akut behov for lægehjælp – kontakt i stedet akut modtagelse eller ring efter en ambulance.
Hvornår har Tryg Lægehotline åben?
Tryg Lægehotline holder åben, når din egen læge har lukket:
- Hverdage fra kl. 8 - 22
- Lørdage, søndage og helligdage fra kl. 9 - 17
Du får altid direkte kontakt med en læge med speciale i almen medicin - ligesom din egen praktiserende læge.
Sådan gør du
Du kan bruge Tryg Lægehotline både på mobil, pc og tablet. Konsultationen foregår over video, så lægen kan se patienten.
- Brug Lægehotline til PC her. Eller hent vores gratis app Tryg Lægehotline til mobil og tablet, der hvor du normalt henter apps eller på knapperne nedenfor.
- Log ind med dit NemID – også selv om det ikke er dig, der er patienten
- Du får kontakt til lægen
- Konsultationen/samtalen afsluttes.