Regninger og betaling - få svar på dine spørgsmål her
På Min virksomhed kan du finde en oversigt over dine regninger og betalinger. Har du spørgsmål til din regning, kan du herunder få hjælp til de spørgsmål, vi oftest bliver spurgt om.
På Min virksomhed kan du finde en oversigt over dine regninger og betalinger. Har du spørgsmål til din regning, kan du herunder få hjælp til de spørgsmål, vi oftest bliver spurgt om.
På Min virksomhed kan du nemt få et overblik over dine regninger og betalinger.
Her kan du:
Du kan logge ind på Min virksomhed og finde en samlet oversigt over dine opkrævninger for en valgfri periode ved at følge disse trin:
Er du i tvivl om, hvordan du logger ind, eller hvad du selv kan foretage dig online i forhold til dine forsikringer? På denne side får du en introduktion til Min virksomhed.
Ja, det kan du sagtens. Hvis du vil betale for en anden virksomheds forsikringer, skal du ringe til os på 44 20 45 00. Så sidder vi klar til at hjælpe dig.
Opkrævningsgebyret dækker de udgifter, vi har ved at opkræve den enkelte betaling. Gebyret er forskelligt alt efter, om du betaler via giro eller gennem Betalingsservice.
Se en oversigt over gebyrer og afgifter hos os.
'Tidligere opkrævet' dækker over diverse beløb, der er kommet oven i din forsikringsbetaling. Det kan være på grund af:
Det kan være fordi, vi ikke har modtaget besked fra SKAT (Centralregistret for motorkøretøjer). Er bilen solgt til anden side, kan der gå op til 30 dage, før vi modtager besked.
Ring til os på 44 20 45 00, så kigger vi på det.
På Min virksomhed har du mulighed for at finde, downloade og printe dit indbetalingskort (girokort).
Du finder dine indbetalingskort ved at logge ind på Min virksomhed og følge disse trin:
Herefter kan du både downloade og printe dit indbetalingskort.
Er du i tvivl om, hvordan du logger ind? På denne side får du en introduktion til Min virksomhed.
Når banken afmelder en betalingsserviceaftale, er det ofte fordi den, der står som kontohaver hos banken, og den, der står som betaler af forsikringen hos os, ikke er den samme.
Tjek indstillingerne på den konto, du vil betale forsikringerne fra og ring til os. Så sikrer vi os, at den der står som betaler, også er den person, du/I gerne vil have på - og så tilmelder vi Betalingsservice igen.
Enten er din seneste opkrævning via Betalingsservice blevet afvist, eller også er hele din Betalingsserviceaftale blevet afmeldt. Begge dele kan skyldes fejl eller misforståelser.
Det kan også skyldes, at forsikringen er tilmeldt før, der er sendt besked til Nets om tilmelding til Betalingsservice.
Tal med din bank om, hvorfor betalingen ikke er gået igennem. Betal indbetalingskortet og kontakt os herefter på 44 20 45 00.
Når Betalingsserviceaftalen igen er oppe at køre, vil den betaling, du har haft på indbetalingskortet være registreret.
Hvis din aftale er blevet afmeldt, kan du selv tilmelde den. Enten ved at sige ja tak til, at fremtidige regninger fra os skal tilmeldes Betalingsservice eller ved manuelt at indtaste tilmeldingen. Du skal bruge følgende informationer:
Husk at betale det tilsendte indbetalingskort – aftalen virker først fra næste betaling. Ring til os på 44 20 45 00, hvis du har brug for hjælp.
Vil du skifte kontonummer på din betalingsserviceaftale, skal du kontakte din bank for at få hjælp.
Tjek med din bank, at dine betalingsaftaler flytter til den konto, du ønsker. Banken sørger derefter for, at betalingsaftalen bliver flyttet.
Ja. Du kan betale månedligt og dermed dele udgiften op i mindre bidder i stedet for at betale et samlet beløb én gang om året. Du kan få månedsbetaling på de fleste forsikringer. Tag fat i os og hør om dine muligheder på 44 20 45 00 eller tilmeld dig på Min virksomhed.
Hvis du vælger at betale månedligt, beregner vi et tillæg på 3 % af din helårlige pris. Der er desuden et betalingsgebyr på 9,5 kr. pr. opkrævning.
Har du allerede betalt for et helt år og skifter til månedlig betaling, sender vi pengene retur til din konto. Herefter starter den månedlige betaling.
Ja. Du skal være tilmeldt Betalingsservice for at kunne betale månedligt. Vi hjælper dig gerne. Ring til os på 44 20 45 00 og hør om dine muligheder.
Vær opmærksom på, at du skal have en erhvervskonto i virksomhedens navn for at blive tilmeldt til Betalingsservice.
Har din virksomhed to eller flere forsikringer hos os, og er de tilmeldt Betalingsservice, kan du samle din betaling i en samleopkrævning. Med kun én samlet opkrævning bliver det endnu nemmere for dig at betale for dine forsikringer, og du sparer det opkrævningsgebyr, der normalt betales ved hver regning.
Du har mulighed for at vælge samleopkrævning på alle nyindkøbte forsikringer på nær korttidsforsikringer, og du kan betale for op til 10 forsikringer på én gang.
Vil du gerne tilmeldes, kan du kontakte os på 44 20 45 00 og høre nærmere om dine muligheder for en samleopkrævning.
Nej, det koster ikke noget at samle din betaling i en samleopkrævning. Du sparer tværtimod det betalingsgebyr, du normalt betaler for hver enkelt regning.
Hvis vi ikke har modtaget din betaling på den betalingsdato, der står på din opkrævning, sender vi en påmindelse med et gebyr på 100 kr. for de ekstra omkostninger. Er der sket en fejl? Ring til os på 44 20 45 00.
Din oprindelige opkrævning kan være sendt til dig som et elektronisk indbetalingskort, fordi du kan være tilmeldt elektroniske indbetalinger i din bank uden at være opmærksom på det. Så vil betalingen ligge under ’tilmeldte’ eller ’kommende betalinger’.
Kontakt din bank, hvis du er i tvivl.
Ligger der ikke noget i banken, så kontakt os på 44 20 45 00 og vi vil sende dig et nyt indbetalingskort.
Hvis du har modtaget en rykker, kan det være fordi:
For at tilmelde Betalingsservice igen skal du kontakte din bank eller selv tilmelde din betaling via din netbank.